Ezen a napon azt fogjuk kicsit körbejárni, hogy hogyan tudsz érvényesülni értékesítőként.
Persze eleve buta ez a kérdés, mivel a világon minden értékesítés, tehát az életed minden területén jobb leszel, ha jó ez a készséged, de beszéljünk arról, hogy hogyan tudsz ezzel pénzt keresni.
Megnézzük, hogy milyen területei vannak az értékesítésnek, és kinek mi passzol a leginkább.
Ha lemaradtál volna a kihívás első napjáról, akkor kérlek kezdd azzal, hiszen minden videó egymásra épül!
Az értékesítés, vagy kereskedés mindig is az egyik legmagasabban fizetett szakma volt, és emellett hatalmas múltja is van.
Alapvetően azért lehet vele igazán jól keresni, mert kevesen tudják igazán jól csinálni.
Ha viszont ezt az egy készséget megtanulod, akkor mindegy, hogy milyen háttered van, mindegy hogy mennyi iskolai végzettséged vagy más képzettséged van, az átlagtól jobban fogsz élni.
Most pedig Nézzük meg, hogy milyen területen tudsz értékesítőként dolgozni:
Kezdjük a pénzügyi területtel, mert ez az egyik legnépszerűbb értékesítői terület itt Magyarországon. Létezik fix havi fizetés + jutalékos, és csak sikerdijas verziója is, cégfüggő, hogy melyiket találod meg. Egészen jól lehet pénzügyi értékesítőként (vagy sokszor tanácsadóként hívják őket, de ez nagyrészt ugyanazt jelenti) keresni, viszont kezdőként a legtöbb esetben magadnak kell kiépíteni a piacot, vagy kapcsolati tőkédet, tehát a leadgenerálás egy igen fontos eleme a szakmai sikerednek. Számolnod kell azzal is, hogy a pénzügyi területhez sokszor igen negatívan áll a piac, tehát a magyar emberek többsége helyből egy “nem érdekel” mondattal próbálnak majd meg lerázni.
Szintén elég népszerű terület lett az ingatlanközvetítés, főleg a közelmúltban. Mivel 4 évet dolgoztam ingatlanosként, és rengeteg ingatlanossal dolgoztam együtt (több, mint 500-an vásároltak nálam hideghívás tréninget, és több, mint 50 mentorálltam volt csak az előző évben) így azt tudom mondani, hogy ez egy remek lehetőség. Amit azonban tudnod kell az ingatlanközvetítésről, hogy ez csak sikerdíjas értékesítés, tehát azt a pénzt keresed, ami tisztán a teljesítményed hozadéka, és nincs havi fix bérezés. Ebből következik az, hogy ha nincs jelentős tartalékod, akkor is legalább 2-3 hónapra elegendővel rendelkezned kell, hiszen az első eladásaid, ha tényleg nagyon intenzíven dolgozol, és elég jól építed a portfóliódat, akkor is kb 3 hónap múlva fognak beérni. Emellett pedig azt is tudnod kell, hogy ezen a területen az eladandó termékedet is Neked kell megszerezni, ezt hívják megbízásszerzésnek. Ha kezdő értékesítő vagy, vagy nem vagy hajlandó szuperintenzíven tanulni, akkor bár ez egy igen magas jövedelmet ígérő terület, nem feltétlenül ajánlom Neked.
Ha specifikus képzettséged van, tehát pl ha az agrárium területén van diplomád, akkor érdemes ezen a területen elhelyezkedned értékesítőként. Itt amolyan szaktekintélyként tudsz tevékenykedni, és a gazdák oktatásával tudsz a legtöbbet eladni. Viszont ebben az esetben tudnod kell, hogy igazán magas jövedelmet pár év rutin után tudsz elérni. Az agráriumi értékesítőknél általában havi fix+sikerdíj a juttatás, ami az években mért tapasztalattal növekszik.
Ha van egy speciális szaktudásod, vagy jelentős tapasztalatod van egy adott teruleten, es ez másoknak is értékes lehet, akkor tanácsadó vállalkozóként is tudsz érvényesülni, ami egy rendkívül jó dolog. A saját tudásod értékesítése az egyik legjövedelmezőbb tevékenység. Ráadásul a profitabilitás is többszöröződik, ha csinálsz és tanítasz is valamit egyszerre. Azt viszont tudnod kell, hogy emberekkel foglalkozni kemény munka, így csak akkor válaszd ezt, ha hajlandó vagy más embereknek őszintén segíteni.
Ha szolgáltató vagy kereskedő vállalkozó vagy, akkor talán a legértékesebb értékesítői tevékenység számodra, ha a saját vállalkozásodban használod ki ezt a készségedet. Nincs jövedelmezőbb értékesítés annál, ha a saját vállalkozásod termékét vagy szolgáltatását adod el. (Már ha egy jól skálázható, és jól potenciállal rendelkező vállalkozásról van szó.)
Itthon is jelen vannak a szoftverértékesítők, de ezen a teruleten akkor tudsz igazán jól keresni, ha tudsz angolul, és nem félsz bedolgozni egy nyugati cégnek. Nyilván itt is feltétel a speciális, legtöbbször informatikai szaktudás.
Nem minden embernek való, de ha szociálisabb típus vagy, vagy jobban szeretsz csapatban dolgozni, akkor az MLM is egy olyan terület ami szóbajöhet neked. Arra figyelj ezen a területen, hogy tényleg legyél a csapat tagja, képezd magad rendszeresen, és olyan céget válassz, ami nem új a piacon. Ha valami “most indul, most kell beszállni” című MLM-nek álcázott piramisjátékkal megégeted magad, akkor egy életre elmegy a kedved minden ilyen jellegű tevékenységtől. (Rengeteg embert vernek át ezzel, és sajnos vannak olyanok, akik az átverésből élnek: minden évben új céget promótálnak, és nem fizetik ki a partnereket, vagy inkorrekten bánnak velük..) Ráadásul el kell fogadni, hogy az MLM nem minden embernek való, és annak ellenére, hogy egy igen magas jövedelmet képes teremteni, rengeteg visszautasítással és ítélkezéssel fogsz találkozni.
Lehetsz direkt értékesítő vagy Door-To-Door sales-es is, igaz, hogy ezek a területek az internet megjelenése óta már nem olyan erősek, mint előtte, de még mindig magas potenciál van pl.: az edények, kozmetikumok értékesítésében, különösen nőként. Ennél a területnél sok múlik a személyes kapcsolaton és a termék fizikai bemutatásán.
Ha nem tudod melyik a legjobb neked, akkor azt javaslom, hogy szerezz tapasztalatot valamelyik területen, vagy csak dolgozz be egy olyan területen, ami szimpatikus lehet Neked. Pénzügyi és ingatlanközvetítői területen pl, ha nem félsz a telefonálástól, igen sok tapasztalatot tudsz azzal szerezni, ha a hideghívásban segítesz. Mivel ez egy kényelmetlen, és sokak számára megtanulhatatlan terület, ezzel jól is tudsz keresni. (Tehát pénzt is keresel azzal, hogy tanulsz, és jobb leszel, mint azok a kezdők, akik az elején alig találkoznak ügyfelekkel..) Ugyanilyen jó lehetőség, ha online marketinges cégeknél állsz be gyakornokként, és segítesz az ügyfélszerzésben, telefonálásban, direkt e-mailek megírásában.
Persze ezeken kívül is rengeteg lehetőség van, ahol kamatoztatni tudod az értékesítői képességedet. Arra figyelj, hogy azokkal a területekkel tudod a legnagyobb eredményeket elérni, ahol csak sikerdíjas formában, vagy vállalkozóként értékesítesz. Itt ugyanis rajtad múlik, hogy mennyit tudsz keresni. Persze kezdőként jó mankó lehet egy fix fizetés, de ez is elvárásokkal jár, és ahogy egyre jobb sales-es vagy, úgy egyre inkább úgy fogod érezni, hogy jóval többet termelsz, mint amennyit adnak Neked.
Ezen felül pedig érdemes a személyiségedhez illő értékesítői tevékenységet választanod:
Ha introvertáltabb vagy, vagy marketingmunkát is végeznél, és nagyobb energiát fektetnél a lead-ek vagy jelöltek keresésére, az az inbound sales. Itt téged találnak meg az érdeklődők.
Ha inkább direktben keresnél meg valakit, és Te vagy a kezdeményező, ezt hívják Outbound Sales-nek. Ez extrovertáltabb, nyitottabb embereknek való.
Válaszd ki melyik a szimpatikusabb, és ennek tudatában keresd a megfelelő lehetőséget. (Ne ijedj meg, sok területen megvan a lehetőség inbound és outbound sales-re is, pl.: ingatlanközvetítőként sem csak hideghívásokkal szerezhetsz megbízást, ha pl.: jó vagy az online marketingben, egy jó hirdetés+landing oldal kombináció is legalább ilyen eredményes.)
Ez csak egy rövid összefoglaló volt arról, hogy mennyi kaput nyit ki, ha megtanulsz hatással lenni másokra, és milyen sok lehetőség nyílik meg előtted, amivel akár azonnal pénzt tudsz keresni.
Ha érdekel, hogy mi az igazi sales alapja, és mivel rendelkezik egy profi értékesítő, akkor várlak a kihívás 3. Napján is.
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.