Értékesítői hibák – 4. rész

A negyedik hiba: A soft-sales technikák összekeverése a lezárástól való félelemmel

Kulcspontok a videóból:

  1. Ez egy olyan hiba, ami a kezdő értékesítők, és a vállalkozók körében szokott felbukkanni.
  2. A soft-sales azt jelenti, hogy nem direktben teszünk ajánlatot, hanem csak finoman célzunk rá, vagy több körös beszélgetést alkalmazunk. (Ez sok esetben hasznos, de most nem erről beszélünk, hanem arról a hibáról, amikor mindent idesorolunk.)
  3. A legtöbben azonban annyira félnek lezárni egy üzletet, hogy nem is merik ezt megtenni. Mindig tovább akarják építeni a kapcsolatot, várnak a “megfelelő pillanatra”…
  4. Ez az újraértékesítésben, és a marketingben fontos, a közvetlen értékesítésnél, és mondjuk egy hideghívás esetén nem annyira.
  5. Gondolj csak arra, amikor egy elektronikai szaküzletbe bemész, ahol van egy eladó. Oké, hogy vannak reklámok, amik ráhangolnak a vásárlásra, de az üzletben kb. 5 perc alatt eladnak egy több százezer forintos telefont. Ha ennek szellemében gondolkozol, akkor rögtön nevetségesnek fog tűnni ez a félelem, ha van egy remek ajánlatod. Nem mindenkinek van szüksége egy új mobiltelefonra, azonban a te terméked rengeteg embernek segíthetne a célpiacodon.
  6. Nagyon sokszor csak azért nem tudsz segíteni, mert félsz ajánlatot tenni. Félsz elmondani az áraidat, vagy rákérdezni a másik véleményére, válaszára.. Ne félj megtenni ezt a lépést! Nem kell minden esetben felmelegítened egy kapcsolatot ahhoz, hogy eladhasd a terméked!
  7. Nincs semmi félnivaló egy lezárásnál. (Nem is kell ezt külön így megnevezni, ez az értékesítés része, ami egy folyamat, nem egy pillanat.) Nem kell ehhez semmilyen technika, nem kell “specialistának” lenned, egyszerűen el kell mondanod egy korrekt ajánlatot. Nem kell ezt túlmisztifikálni, óriási hiba a kezdő és a haladó értékesítőknél is, hogy túlgondolják az egyszerű folyamatokat.
×
×

Cart