David Schwartz: The Magic of Thinking Big

David Schwartz: The Magic of Thinking Big

Olvasási idő: 8 perc

Áttekintés

A The Magic of Thinking Big (1959) című könyvben, a professzor és egyben kutatási vezető, Dr. David Schwartz azt vitatja, hogy az emberek gondolatainak mérete meghatározza az életben elért sikereiket. A nagy gondolkodás jellemzői a pozitivitás és fejlődés, míg a kis gondolkodásé a negativitás és a regresszió. Schwartz átfogó tanácsokat nyújt arról, hogy a gondolkodás, hogyan befolyásolja az emberek kapcsolatait, és hogyan járul hozzá életük során a sikerekhez.

A siker nem garantált; ez az emberek saját magukról alkotott meggyőződésükről, és képességeiktől függ. A sikeres emberek egyik legfontosabb jellemzője, hogy bármilyen iparágban is vannak, nem fogadnak el kifogásokat a kudarc magyarázataként. Mások azt hihetik, hogy bizonyos szituációk, vagy körülmények áldozatai, ezért pedig rongáló gondolatokat találnak ki, amik aláássák sikereiket.

Az olyan negatív érzelmek, mint például a félelem, a múltbéli negatív gondolatokból származnak. Ahhoz, hogy megszabadulj az ilyen, gátlásos félelmektől, fedezd fel, hogy mi okozza, és tégy lépéseket annak kiiktatására. A félelem csökkentésével nőni fog az önbizalmad. Ebben segíthet a divatos öltözködés és az alkalomhoz illő ruhák viselése is. Amikor az emberek magabiztosak, és tudják, hogy fontosak, akkor mások is becsülettel és tisztelettel bánnak velük.

Az emberek gondolkodásmódja fejlesztheti személyes attitűdjüket, ami aztán segítheti, vagy hátráltathatja őket a céljuk eléréséhez vezető úton. Példaként Schwartz egy olyan tehetségtelen egyetemi tanárt idéz fel, aki unalmassá tette neki a történelem órákat, mikor azok akár érdekesek is lehettek volna.

Ahhoz, hogy meggyőzz másokat és vezetővé válj, muszáj elképzelned a dolgokat mások nézőpontjából is, miközben észben tartod saját igényeiket. A vezetők akkor a legeredményesebbek, ha nem felejtenek el emberként viselkedni, ami azt jelenti, hogy tisztelettel állnak másokhoz, és megértik közvetlen véleményüket. A siker eléréséhez, az embereknek először magukat kell meggyőzniük arról, hogy a siker igenis elérhető. Ez úgy valósulhat meg, ha pozitív emberekkel veszed magad körbe, leszoksz a pletykákról, és az első osztályon utazol, vagy más magas színvonalú szolgáltatásért fizetsz. Mások megdicsérése is remek szokás.

A siker csak olyan emberek számára érhető el, akik nem becsülik alá magukat. A negatív gondolkodás a személyes siker legnagyobb ellensége. Ha az ember arra összpontosít, hogy milyen indokai vannak egy nehéz feladat elvégzéséhez, az az egyik módja annak, hogy szembe szálljon azokkal a korlátokkal, amelyeket az átlagemberek magukkal szemben

állítanak.

A személyes sikert nem az egyedüli gondolkodás építi fel. Aki sikeres akar lenni, annak figyelnie kell arra, hogy a tettek embere legyen, ne pedig passzív és középszerű. Lehetetlen nagy eredményeket elérni nehézségek és visszaesések nélkül; a siker azokhoz ér el, akik megoldják a felmerülő problémákat. Az akadályok tanulási lehetőségként szolgálnak azok számára, akik sikeresek akarnak lenni.

Kulcsfontosságú meglátások

  1. A siker csak a pozitív, ambiciózus gondolatok által érhető el.
  2. A sikerbe vetett hit a siker középpontjában áll.
  1. A nagyra törő célokat nem nehezebb teljesíteni, és gyakran könnyebben megvalósíthatók, mint a közepes célok.
  2. Akik kifogásokat keresnek nem fognak előrébb jutni az életben.
  3. Az ötletek ismétlése megerősíti jelenlétüket a tudatban. A pozitív, ambiciózus célok mentális jelenléte előbb vagy utóbb be fogja teljesíteni őket.
  4. A félelem egy pszichológiai betegség, aminek ellen kell állni. A cselekvés a megelőzése és a gyógyítása is egyaránt.
  5. Az önbizalom hiánya legtöbbször negatív múltbéli események eredménye.
  6. Az olyan tevékenységek kijavítása, mint a szemkontaktus tartása, vagy a járásmód, megváltoztathatják egy ember érzelmi diszpozícióját.
  7. A jövőbeni siker biztosítására az a legjobb módszer, ha készítesz egy részletes listát céljaidról, amiket 10 éven belül el akarsz érni.
  8. Az őszinte lelkesedés életre kelti a szavakat.
Fontos személyek
Dr. David Schwartz (1927-1987) professzor a Georgia Állami Egyetemen Atlantában, és a Creative Educational Services Inc. igazgatója volt, amely egy olyan tanácsadó cég, ami a vezetők fejlesztésével foglalkozik.

Harry egy értékesítési képviselő volt, ő inspirálta Schwartzot a könyv megírására. Harry, nagy gondolkodása miatt ötször annyit keresett, mint társai.

Phil F. Schwartz egyik barátja volt, aki egy jelentős hírügynökségnél futott be, mint marketingkutató igazgató.

Paul W. Schwartz egyik diákja volt, aki beismerte, hogy csalt a zárthelyiken.

Tom Staley egy fiatalember volt, aki egy személyes reklámfilm ötletét dolgozta ki, hogy bátorítsa magát.

W.W. Schwartz barátja volt, akit mindig a negativitás jellemzett, ezzel pedig véglegesen eldobta magától a sikerre való esélyét, még az egyetem alatt.

Bob W. egy milliomos volt, aki bútoráruházzal rendelkezett, és összebarátkozott Schwartz-cal.

A szerző stílusa
A The Magic of Thinking Big egy motivációs könyv, aminek célja az önfejlesztés. Barátságos stílusban lett megírva. A szöveg tele van illusztratív, személyes történetekkel, amik név szerint nem említenek meg jelentős nagy vagy kis gondolkodókat. Schwartz csak úgy hivatkozik rájuk a történetek során, mint egy férfi, nő, vagy barát, aki csinált valamit. Az olvasótól elvárja, hogy olyan homályos bizonyítékokra alapozzanak, mint például „A The Magic of Thinking Big alapelvei és fogalmai a legmegbízhatóbb forrásokból származnak.”
Ezek a források magukba foglalják a bibliai Dávidot, az amerikai transzcendentalista, Ralp Waldo Emersont, az angol reneszánsz író, John Miltont, illetve a színdarabíró és költő, William Shakespeare-t. A könyvben szereplő tanácsok nagy része repetitív. Schwartz például arra buzdítja az embereket, hogy idézzenek fel kedves, pozitív emlékeket, megmagyarázza, hogy a győzelem kulcsa a pozitív gondolkodásban rejlik, és arra emlékeztet, hogy az emberek másokról is gondolkodjanak pozitívan.

Schwartz azonban a bátorítás és motiváció frontján pozitív anekdotákat és történeteket kínál, amelyek valószínű inspirálják és örömmel töltik el az olvasót.

A szerző nézőpontja
Dr. David Schwartz egyetemi professzor, valamint egy fejlesztési cég vezetője volt. Fő célja mások segítése volt az erős vezetés és motiváció kifejlesztése során, mivel azt gondolta, hogy ezek a pozitív gondolkodás alapvető elemei. Schwartz szerint a negatív gondolatoknak, és az olyan érzelmeknek, mint a félelem semmi keresnivalójuk egy ember életében. Ezek az ötletek már akkor is klisének számítottak az önfejlesztő könyvekben, mikor Schwartz megírta a The Magic of Thinking Big-et.

Míg a modernebb önfejlesztő írók jóval tágabb betekintést nyújtanak az emberi pszichológiába és érzelmekbe, addig Schwartz egyszerűen leírta a jó és a rossz közti különbséget, és úgy mutatja be a pozitív, valamint negatív gondolatokat és érzelmeket, mint egymás szöges ellentétét.

Amikor az emberek öltözködéséről és jelenlétéről beszélt, akkor úgy gondolta, hogy egy jól öltözött személy fontosnak és intelligensnek tűnik, míg egy kevésbé jól öltözött levertnek és átlagosnak. Ezt az általánosítást ilyen szinten használni a huszonegyedik században, mint ahogy Schwartz használta az 1950-es években, nem lenne annyira valósághű, mivel a társadalmi hozzáállás enyhült a munkahelyi öltözködéssel kapcsolatban. Mindazonáltal gondolata kiterjeszthető a tisztaság és feltűnő megjelenés szélesebb köreire, még akkor is, ha az öltözék vagy az alkalom mindennapi.

Célközönség

A The Magic of Thinking Big elsősorban olyan felnőttek számára íródott, akiket érdekelt a vállalati siker, az önfejlesztés, és a szakmai elismerés.
×
×

Cart